5 juli 2016

Kom op vrouwen ga de politiek in!

De vrouwen in de PvdA maken zich ernstige zorgen over de verdeling tussen mannen en vrouwen in de politiek. Veel mensen weten niet dat de meeste raadsleden, wethouders, burgemeesters, statenleden en Tweede Kameleden mannen zijn. Het is goed voor de diversiteit en als afspiegeling van onze samenleving dat er veel meer vrouwen de politiek in gaan. Veel vrouwen zijn bang dat zij niet de juiste persoon zijn om de politiek in te gaan in combinatie met het hebben van kinderen. Jezelf inzetten in de politiek, levert veel op. Vrouwen kijken op hun manier naar de samenleving en daarom horen ook vrouwen vertegenwoordigd te zijn in de politiek. Daarnaast is het ook nog eens goed voor je persoonlijke ontwikkeling en groei.
De belangrijkste stap is om een bewuste keuzes te maken om je in te zetten in de politiek. Wat vrouwen het meeste tegenhoudt is angst zoals: de cobniatie van prive en politiek maar ook twijfels. Kan ik het wel ??
Het is bewezen dat je met gemak succesvol kunt zijn in de politiek, evenals het zorgen voor de kinderen. Denk bijvoorbeeld aan: Marleen Damen, Keklik Yucel, Astrid Oosenbrug, Marith Volp, Atje Kuiken, Sultan Günal en Marike Moorman. Zij zetten zichzelf dagelijks met veel enthousiasme, kracht en passie in voor de politiek. Dit doen zij naast het runnen van een gezin. Zij laten zich niet belemmeren door angsten. Zij gaan ervoor, door hun positieve verwachting dat het gewoon lukt.
Jij kunt als vrouw onderscheidend zijn en het verschil maken in de politiek. Daarom organiseren de vrouwen in de PvdA in bijna alle provincies een bijeenkomst om veel vrouwen te prikkelen om de politiek in te gaan. Voor meer informatie hierover; volg ons op Facebook of mail ons.

Artie Ramsodit, Nederlandse Vrouwenraad